زمانی که روی رساله‌ام کار می‌کردم با پروفسور راست آشنا شدم و از دانشی که در حوزه هوش مصنوعی و مارکتینگ تولید می‌کند استفاده‌ زیادی کردم. در میان تمام محتوای جذابی که ارائه می‌کند، این استاد برجسته کتابی دارد که فضای اقتصادی و کسب‌وکار را با وجود هوش مصنوعی ترسیم می‌کند؛ یعنی چشم‌انداز دنیای اقتصادی‌ای که در حال ورود به آن هستیم را نشان‌مان می‌دهد.
پیش خودم گفتم این کتاب جایش در قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها خالی است. همه باید بدانند که قرار است با هوش مصنوعی چه اتفاقاتی بیافتد. پس ترجمه آن را آغاز کردم.
اقتصاد احساس با نگاه به گذشته و تحولات اقتصادی جهان، به زبان ساده می‌گوید قرار است چه اتفاقاتی برای حال اقتصاد بیافتد. مثلا از واقعیت‌های تلخ می‌گوید:اینکه با وجود هوش مصنوعی چه مشاغلی از دست می‌روند و یا تمرکز شرکت‌ها به کدام سمت می‌رود. اما نکته مهم کتاب اینجاست: به همه می‌گوید برای این شرایط باید چه کرد تا انسان بتواند به عنوان بازیگر اصلی در صحنه اقتصاد بماند، چگونه می‌توان از این شرایط به خوبی عبور کرد و تحت تاثیر رخدادهای منفی قرار نگرفت و از خوبی‌های آن بیشتر بهره‌مند شد. اقتصاد احساس یعنی ترسیم وضعیت موجود، نمایش مسیر آینده و نقشه راه.
این کتاب مناسب همه مدیران، کارمندان و فعالان اقتصادی است. در مسیر ترجمه کتاب، من چیزهای زیادی آموختم و به همین دلیل خواندن کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنم.
از انتشارات ادیبان روز بابت زحمات چاپ و نشر کتاب متشکرم.
از استاد راهنمای عزیزم، جناب آقای دکتر مهدی جلالی بابت راهبری ارزشمند و عالمانه ایشان تشکر می‌کنم که باعث هرچه بهتر شدن ترجمه کتاب شد.

لینک اطلاعات بیشتر در مورد کتاب